Moje sposoby na naukę.

10:00

Hej :)

Rok szkolny już dawno się rozpoczął i trwa już na całego! Uczniowie wpadli w wir nauki i pozapominali o wakacjach, czasie wolnym, skupiają się tylko i wyłącznie na nauce! Mam to samo, ale jednak czas wolny mam mimo masy nauki do egzaminów gimnazjalnych i zajęć, które mam poza lekcjami. Teraz pokażę wam kilka moich patentów na szybką, łatwą i przyjemną naukę, a co najlepsze zostanie wam trochę czasu na odpoczynek, obejrzenie zaległych odcinków "Szkoły", czy na zwykły spacer w celu dotlenienia się! Zaczynajmy!


1. Systematyczność!

Pierwszym punktem jest systematyka. Może nie jest to jakiś super sposób na naukę, ale będąc systematyczni nie będziecie musieli przed sprawdzianem z matematyki siedzieć cały dzień i zakuwać, bo wystarczy wam tylko godzinna powtórka i już umiecie, jesteście przygotowani. Ja przez wszystkie lata spędzone w szkole nie byłam za bardzo systematyczna, a już zwłaszcza jak tej nauki było dużo i często były kartkówki. W ten sposób narobiłam sobie zaległości i musiałam je zawsze przed sprawdzianami szybko nadrabiać. Morał tej bajki jest taki, że trzeba być systematycznym, bo bez tego ani rusz!

2. Mapy myśli.

Jeśli już ci się zdarzyło, że nie uczyłeś się systematycznie np. na historię a jutro masz kartkówkę z tematów o których kompletnie nic nie wiesz to zrób sobie tzw. Mapę Myśli. Weź kartkę, cztery flamastry/cienkopisy, każdy w innym kolorze i książkę, bądź zeszyt do danego przedmiotu. Najpierw napisz na środku kartki jedno, najważniejsze pojęcie (najlepiej na czerwono) i od tego słowa/zdania zacznij kolejno robić strzałki w różnych kolorach. Na końcu każdej strzałki napisz te mniej ważne, ale jednak pokrewne do tego głównego, pojęcia, ale tak, żebyś czytając je wiedział o co chodzi. Obok nich możesz zrobić kolejne strzałki bądź rysunki z kolejnymi informacjami. Prosty i przede wszystkim skuteczny sposób na naukę. Może się wydawać, że zajmuje on sporo czasu, ale naprawdę tak nie jest!


3. Podział materiału.

Czeka cię sprawdzian z całego roku. Masz do niego zaledwie tydzień, a materiału jest na prawdę dużo! Nie zostawiaj wszystkiego na ostatnią chwilę, jak to często zdarzało mi się robić, tylko zacznij już, teraz, natychmiast! Podziel sobie materiał na partie, na prostsze i trudniejsze rzeczy. Zacznij od tych trudniejszych, będziesz miał więcej czasu na zrozumienie ich, a na potem zostaw sobie te prostsze, które właściwie musisz sobie tylko powtórzyć. Dzięki takiemu podziałowi zyskasz dużo czasu i nie będziesz musiał się tak martwić w przed dzień sprawdzianu. 

4. Rozplanuj wszystko!

Kolejna bardzo ważna rada! Musisz sobie dokładnie rozplanować czego się będziesz uczył w dany dzień, Najlepiej będzie jak założysz sobie jakiś mniejszy zeszyt, bądź kupisz sobie tzw. planner, bądź zwykły kalenarz i będziesz w nim wszystko zapisywać, łącznie z datami kartkówek, sprawdzianów itp. Będziesz mieć wszystko w jednym miejscu i dzięki temu unikniesz sytuacji, w których nie będziesz kompletnie przygotowany do lekcji, czy na pisanie sprawdzianu. 


5. Tzw. Karteczki.

O co z tym chodzi? Na małych samoprzylepnych karteczkach, które są dostępne w każdym sklepie papierniczym i w większych marketach, zapisujecie ważne pojęcia lub też sprawdziany, a następnie przyczepiacie je w widocznych miejscach (może być nad burkiem, łóżkiem, na drzwiach, wszędzie!). Przechodząc obok takiej karteczki nie ma opcji, żebyście na nią nie spojrzeli. Uwierzcie, takie małe, a czyni cuda!


6. Kolory.

Ludzie są głównie wzrokowcami, więc gdy jakaś rzecz jest zapisana lub zaznaczona na kolorowo, szybciej ją zapamiętujemy. Ja od rozpoczęcia gimnazjum zaczęłam używać w zeszytach kolorów i powiem szczerze, że zawsze mi to pomagało, czasem mniej, a czasem ratowało życie na kartkówce. Jeśli na lekcjach będziecie sobie zaznaczać w zeszytach ważne informacje na kolorowo lub rysować różne kolorowe rysunki do lekcji, to potem w domu po przeczytaniu i obejrzeniu ich będziecie już prawie wszystko umieli! WAŻNE! Pamiętajcie, że nie wystarczy czytać tych kolorowych zapisków, bo czasami mogą to być pozaznaczane pojedyncze słowa. Czytanie całych notatek też jest bardzo ważne!!!

Mam nadzieję, że chociaż w małym stopniu pomogłam wam się uporać z tą nudną i często trudną nauką. Jeśli wykorzystacie jakieś moje propozycje to dajcie znać w komentarzu jakie dały efekty!

A wy, jakie macie sposoby na naukę?

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Skorzystam i przetestuję Twoje sposoby! :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Podaj link do bloga, zawsze zaglądam do wszystkich ♥
♥ Złośliwe komentarze są usuwane ♥
♥ Wysil się i napisz szczerze, a odwdzięczę się ♥