Dotyk Julii - RECENZJA!

09:00

Hej :)

W dzisiejszym poście chciałabym opowiedzieć wam trochę o wspaniałej trylogii jaką jest "Dotyk Julii" autorstwa Tahereh Mafi. Gdy tylko ujrzałam tą książkę na półce w księgarni od razu wiedziałam, że muszę ją mieć! Może dlatego, że nasza tytułowa postać ma to samo imię co ja? Oczywiście kupiłam pierwszą część z, jak się później okazało, całej wspaniałej trylogii. Pozwolę sobie zacytować opinie fanek tejże serii, które znajdowały się na okładce dodatku:
"Dotyk Julii zabija wszystkich... poza czytelnikami. Jej historia oczarowuje jak najniebezpieczniejsza magia, uzależnia jak najgroźniejszy narkotyk i skrada serca jak najlepszy ze złodziei. Zanim się spostrzegłam, Tahereh Mafi miała mnie w garści" 
"Wspaniali bohaterowie, niesamowita fabuła i ogrom emocji, nad którymi nikt nie jest w stanie zapanować." 
"Opowieść o nienawiści, która zamienia się w bezgraniczną miłość. Kiedy zaczniecie czytać, nie będziecie mogli... i chcieli przestać!"

Niestety wszystko co dobre kiedyś się kończy, tak też w końcu musiała się skończyć moja przygoda z tą wspaniałą trylogią.

(Mój ulubiony cytat z książki)

Julia ma 17 lat. Od 284 dni jest zamknięta w małym pokoju w szpitalu psychiatrycznym. Jej dotyk może zabić. Ona sama uważa siebie za potwora, który nie zasługuje na to by żyć. Straciła już wszelkie nadzieje na powrót do normalnego życia... Do czasu... Pewnego dnia do jej "celi" trafia chłopak o imieniu Adam. Jego pojawienie się w życiu Julii powoduje wielkie zmiany. Dowódca sektora 45 - Aaron Warner - proponuje Julii współpracę oraz możliwość powrotu do normalnego życia... Z początku Julia niechętnie przyjmuje propozycję Warnera. By bronić tego, w co wierzy, nasza bohaterka będzie musiała się przeciwstawić i walczyć o swoje! Czy jej się to uda? Czy znajdzie czas na miłość? Sami się przekonajcie czytając trylogię Tahereh Mafi.

(Julia i Warner)

Cała historia została podzielona na trzy tomy, każdy opowiada o innych zdarzeniach z życia Julii. Dodatkowo autorka postanowiła, że wyda mały dodatek dla fanów "Dotyku Julii". Dodatek ma równo 200 stron i nosi tytuł "Julia trzy tajemnice". Pewnie zapytacie skąd się wzięły te trzy tajemnice. Stąd, że dodatek został podzielony na trzy części, pierwsza z nich to "Destroy Me", czyli opowieść Warnera o tym, co działo się pomiędzy akcją pierwszej i drugiej części trylogii. Kolejna "Fracture Me" to historia opowiadana przez Adama, rozgrywająca się po wydarzeniach opisanych w drugiej części sagi. Natomiast ostatnia, najkrótsza część to "Dziennik Julii", dzięki któremu dowiadujemy się co poprzedzało wydarzenia opisane w pierwszym tomie.


Od razu jak tylko przeczytałam wszystkie cztery książki zabrałam się za pisanie tej recenzji, żeby Wam nic nie pomieszać i żebyście mieli jasno napisane co i jak. Nadszedł moment na moją ogólną opinię na temat serii Tahereh Mafi. W skali 0-10 moja ocena wynosi 10!!! Wspaniale napisana, wciągająca seria, czego chcieć więcej! Jak nie lubię czytać, to czytanie tych książek sprawiało mi ogromną przyjemność i mogłam się dociąć od rzeczywistości. Sposób w jaki to wszystko zostało zapisane pozwala nam wejść w świat Julii i poczuć to samo co ona i osoby otaczające ją. Jestem jak najbardziej na TAK i nie żałuję, że w końcu wzięłam się za czytanie. Było warto!

(Od lewej: Julia, Adam, Kenji)

Gorąco polecam!

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Wydaje się być fajną książką, ale ja raczej lubię książki bardzo realistyczne i wolę komedie :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, zapowiada się ciekawie... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi sie że ta ksiązka jest bardzo fajna na pewno kupie

    http://my-pastel-universe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam pierwszą część - jest cudowna :)
    obserwujemy? jeśli tak to zaczniesz? :)
    http://amberludmi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przeczytania kolejnych dwóch części i dodatku :)

      Usuń

♥ Podaj link do bloga, zawsze zaglądam do wszystkich ♥
♥ Złośliwe komentarze są usuwane ♥
♥ Wysil się i napisz szczerze, a odwdzięczę się ♥