Zjawiskowe!

11:20

Hej :)

Dzisiaj zapewne na każdym blogu pojawią się posty o dzisiejszym wspaniałym Zaćmieniu Słońca. Dla "niekumatych", zaćmienie jest wtedy gdy Księżyc zasłania całą lub część tarczy Słońca. W Polsce Zaćmienie było częściowe, mogliśmy zaobserwować tarczę słoneczną osłoniętą w ok. 75% maksymalnie. Jeszcze wczoraj szukałam po całym domu klisz fotograficznych, żeby móc oglądać Słońce i przy okazji nie uszkodzić sobie wzroku. Oczywiście byłam jedyną osobą w klasie, która pomyślała i takowe klisze przyniosła. Jak pewnie się domyślacie, cała klasa się rzuciła i ja Zaćmienie obserwowałam może 2 razy :( Przykre, ale jest nadzieja, bo następne takie zjawisko możemy zaobserwować w 2026 roku, niby kawał czasu, ale ma wtedy tarcza słońca ma być w 100% osłonięta. Oczywiście nie udało mi się zrobić zdjęć, bo nie miałam jak :\ Podsyłam wam link do transmisji, dzięki której będziecie mogli jeszcze raz zobaczyć jak to wszystko wyglądało :) Zaćmienie Słońca - transmisja Jest to 3 - godzinna transmisja, także radzę przewinąć film do ok 41 minuty ;)

Dzisiaj tak króciutko :( Jutro czeka mnie impreza urodzinowa brata, a ogólnie cały weekend mam zawalony nauką :\ Nie spodziewajcie się, że coś się pojawi, chociaż wszystko jest możliwe ;)


You Might Also Like

4 komentarze

  1. Byłam w szkole i o tym zapomniałam :( Oczywiście wszyscy inni również :) Obserwuję :)

    hellcixx01.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja oglądałam zaćmienie słońca poraz drugi i muszę przyznać, że jest to ciekawe zjawisko :) WWW.POLINSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja widziałam zaćmienie słońca przez oczywiście specjalne okulary w naszej szkole ;)

    fashion-natka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam zaćmienie :) obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń

♥ Podaj link do bloga, zawsze zaglądam do wszystkich ♥
♥ Złośliwe komentarze są usuwane ♥
♥ Wysil się i napisz szczerze, a odwdzięczę się ♥