Który świat jest mi bliższy?

11:43

Hej :)

Dzisiaj dość nietypowy post, ponieważ chcę wam przedstawić moją pracę jaką napisałam na lekcję polskiego.
Zadanie polegało na napisaniu krótkiego tekstu argumentacyjnego na temat "który świat jest ci bliższy?". Miało ono być napisane na podstawie wiersza Cypriana Kamila Norwida pt. "W Weronie":

I
Nad Kapuletich i Montekich domem,
Spłukane deszczem, poruszone gromem,
Łagodne oko błękitu.

II
Patrzy na gruzy nieprzyjaznych grodów,
Na rozwalone bramy do ogrodów --
I gwiazdę zrzuca ze szczytu;

III
Cyprysy mówią, że to dla Julietty,
Że dla Romea -- ta łza znad planety
Spada... i groby przecieka;

IV
A ludzie mówią, i mówią uczenie,
Że to nie łzy są, ale że kamienie,
I -- że nikt na nie... nie czeka!

Moja praca:

Po przeczytaniu wiersza Cypriana Kamila Norwida pt. "W Weronie" stwierdzam, że bliższy jest mi świat nauki, jak zresztą - tak myślę - większości z nas.
We współczesnym świecie " ludzie mówią, i mówią uczenie". Jesteśmy otoczeni coraz to nowszymi osiągnięciami techniki i nauki, które ułatwiają na życie i tak naprawdę nie bylibyśmy w stanie bez nich funkcjonować. Od najmłodszych lat spotykamy na naszej drodze przeróżne wynalazki - najwymyślniejsze zabawki, nowoczesne sprzęty domowe, sportowe - maszyny wykonujące pracę za człowieka i przez człowieka stworzone. To wszystko jest mi bliskie. Nie wyobrażam sobie życia bez elektryczności, ciepłej wody w kranie, kaloryferów, radia, samochodów i wielu, wielu innych.
Tak, to jest czas uczonych ludzi.
A jednak, kiedy spoglądam w nocne niebo i widzę " łzę znad planety" - spadającą gwiazdę - jakoś dziwnie mi smutno, bo nie wypowiadam życzenia aby się spełniło. Niestety wiem, że to nie żadna magia tylko meteoryt, który właśnie wszedł w atmosferę Ziemi i spłoną.


Wydaje się krótka, ale zajęła mi całą stronę A4!
Podoba się?
 

You Might Also Like

0 komentarze

♥ Podaj link do bloga, zawsze zaglądam do wszystkich ♥
♥ Złośliwe komentarze są usuwane ♥
♥ Wysil się i napisz szczerze, a odwdzięczę się ♥